Ahogyan közeledünk az új évhez ez a kérdés úgy lesz egyre sürgetőbb a digitális világban: fontos lesz még a backlink 2024-ben?

SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás. Célja: minél jobb helyezés elérése egy adott kulcskifejezésre a találati listán. Ennek egyik eleme a backlink, azaz a visszahivatkozás. Aminek jelentősége nem marad el jövőre sem. A backlink 2024-ben is fontos lesz.

A backlink tehát egy külső webhelyről érkező hivatkozás, ami az interneten való kapcsolódást és ajánlást jelképezi. Olyan mint egy szavazat, egy ajánlás a mi weboldalunkra. Amit a Google kereső számol és rangsorol. Ezért a backlink létrehozása és megszerzése fontos szerepet játszik a keresőmotor-optimalizálás (SEO) stratégiájában, mivel a keresőmotoroknak segít értékelni és rangsorolni a weboldalakat.

Valószínűleg, IGEN, fontos lesz a backlink 2024-ben is. Miért? Mert a változások sosem egyik pillanatról a másikra történnek. A jövőbeni trendek előrejelzése mindig kockázatos, és nehéz pontosan megjósolni, hogy bizonyos SEO-aspektusok hogyan alakulnak majd. De az továbbra is biztos, minél több releváns ajánlást vagy linket halmoz fel egy webhely, annál hitelesebb lesz a keresőmotorok szemében.

A hangsúly pedig a relevancián van.

Igen a backlink fontos lesz 2024-ben

A backlinkeknek két fajtája van:

  1. Dofollow backlink: Ez a leggyakoribb típus, és azt jelenti, hogy a keresőmotorok figyelembe veszik a hivatkozott oldalt, és ebben a hivatkozásban rangsorolási tényezők vannak.
  2. Nofollow backlink: Ezzel a típussal a keresőmotorokat tájékoztatod arról, hogy ne kövessék a hivatkozott oldalt, tehát nem számítanak be az oldal rangsorolásába. Mégpedig azért nem, mert nem veszi komolyan az ajánlást a Google.

    A hangsúly, ahogy írtuk a relevancián van! Az algoritmusok fejlődnek, de a visszamutató linkek továbbra is fontos partnerek a hitelességünk erősítésében. Az algoritmusok alkalmazkodtak, de a visszahatólinkek továbbra is szerves részét képezik annak, ahogyan a keresőmotorok felmérik egy webhely érdemeit.  

A backlink-ek továbbra is fontos szerepe van a SEO-ben:

  • Rangsorolás javítása: A keresőmotorok hivatkozások segítségével értékelik egy weboldal hitelességét és relevanciáját. Minél több minőségi és releváns backlink mutat egy weboldalra, annál valószínűbb, hogy magasabb helyen rangsorolják azt a keresési eredmények között.
  • Több látogató: Ha más népszerű és releváns weboldalak hivatkoznak az oldalra, az növeli az esélyét, hogy látogatókat vonzzon azokról az oldalakról.
  • Szakértői státusz: Az egyes backlinkek egyfajta ajánlást és bizalmat jelentenek. Ha azok az oldalak, amelyek visszahivatkoznak az oldalara, magas szakértői státusszal rendelkeznek, az a hivatkozott oldal hitelességét is növelhetik.
  • Versenyelőny: Mivel mindenki a digitális lábnyomért versenyez, a backlinkek előnyt jelentenek, és segítenek a webhelyeknek felülemelkedni a digitális zajon.

A „backlink” egy olyan hivatkozás, amely egy másik weboldalról mutat vissza a hivatkozott weboldalra.

Változatos források: A keresőmotorok valószínűleg továbbra is értékelik majd a visszahivatkozások származási helyének változatosságát és hitelességét.

Mennyiség helyett a minőség fontos

Fontos azonban megjegyezni, hogy a backlinkek minősége fontosabb, mint a mennyisége. Az olyan minőségi webhelyekről érkező hivatkozások, amelyek relevánsak a hivatkozott weboldal témájához, nagyobb hatást gyakorolhatnak a SEO-ra, mint a sok, de alacsony minőségű backlinkek. Legyél tehát tudatos a backlinkek kialakításában és megszerzésében.

Ezért, ha a SEO-t nézzük, mindig előnyben kell részesíteni a minőségi és releváns hivatkozásokat, amelyek tükrözik a weboldalunk témáját és hitelességét. A közösségi média jelenlét még mindig fontos a márkánk építése és az olvasói közösség kialakítása szempontjából, de a backlinkek tekintetében azokat érdemes elsősorban más weboldalakról szerezni.

Mindez hétköznapi nyelven azt jelenti, hogy egy weboldalról csak néhány link érkezzen a weboldalunkra és kizárólag olyan tartalomba ágyazva jelenjen meg, ami valóban megtalálható a mi weboldalunkon is.

Helyi utalások jelentősége

A közelben lévő, egyazon településen működő vállalkozások esetében a visszamutató linkek jelentős hatással vannak a helyi SEO-rangsorolásra. A jó rangsorolással bíró oldalakról származó linkek hozzájárulnak a webhelyünk kiemeléséhez. A helyi backlink-építési stratégiák elengedhetetlenek azoknak a vállalkozásoknak, amelyek előkelő helyet szeretnének elérni a helyalapú keresésekben. Keressünk olyan megbízható, és tartalmában a mi weboldalunkkal párhuzamot vonható vállalkozást, aminek weboldalával kölcsönösen belinkelhetjük egymás weboldalát. Figyeljünk a releváns tartalomra.

Backlinkek és a közösségi oldal

A közösségi média oldalakon található linkek – például a Facebook, Twitter, Instagram, vagy LinkedIn profilodra mutató hivatkozások – bár fontosak lehetnek a látogatók és az olvasók számára, de általában a keresőmotorok (például a Google) szempontjából nem számítanak olyan erős „backlink”-nek, mint a minőségi és releváns webhelyekről érkező hivatkozások.

A közösségi média linkek hasznosak lehetnek a látogatók irányításában és a márkád népszerűsítésében, de a keresőmotorok algoritmusai a minőségi tartalmat és a releváns hivatkozásokat értékelik magasabban. Azok a linkek, amelyek olyan tartalmakra vagy oldalakra mutatnak, amelyek a te területeddel kapcsolatosak és megbízhatóak, hozzájárulnak a weboldalad SEO-jához.

Összegzésül: A tartalommarketing továbbra is befolyásos stratégia a visszamutató linkek keresésére. Az értékes, informatív és lebilincselő tartalom létrehozása természetes linkeket vonz más webhelyekről, amelyek értékes információkra hivatkoznak, vagy osztanak meg. A keresőmotorok valószínűleg még nagyobb hangsúlyt fektetnek 2024-ben a backlinkek minőségére, relevanciájára és kontextusára.

Forrás: ITT és ITT
Fotó: Pixelshot