Moodboard, avagy a hangulattábla titkai

A Moodboard, vagy hangulattábla készítése szinte kötelező lépése a weboldal tervezésnek. Ez nem más, mint egy-két-három terv arra, milyen legyen egy weboldal külső megjelenése: a stílusa, a kinézete, a hangulata. 

A hangulattábla arra szolgál, hogy ne össze-vissza készítsünk el egy honalpot, ne menet közben találjuk ki a kinézetét, például hogy milyen betűtípusokat használunk, milyen képek, grafikák kerüljenek fel, egyáltalán milyen hangulatot sugalljon a weboldal, hanem legyen egy követendő tervünk arra, milyen weboldalt szeretnénk.  

Mert, amikor leülünk átgondolni, hogy milyen színeket, betűtípusokat, grafikákat, fotókat, háttereket, ikonokat, szalagokat, feliratokat, kereteket, cselekvésre felszólító gombokat, animációkat, használunk, azzal tulajdonképpen egy stílust teremtünk. A készülő weboldal stílusát. Vagyis meghatározzuk, milyen hangulata legyen a honlapnak összességében.

Amikor a weboldalunk elkészítését kiadjuk szakembernek, számíthatunk arra, hogy a moodboard készítéséhez a web designer jó pár kérdést feltesz arra vonatkozólag, milyen külső megjelenésben gondolkodunk, kiket szeretnénk elérni, milyen célokat szeretnénk megvalósítani a weboldalunkkal, milyen funkciókat szeretnénk használni a honlapon.

Ha magunk készítjük

Ha magunk készítjük el a saját honlapunkat, akkor is érdemes figyelni erre, megtervezni előre a látványt, kipróbálni különféle megjelenési formákat, hogy megtaláljuk a nekünk leginkább tetszőt.

Illetve egy kisebb közvéleménykutatással a közvetlen családi, baráti környezetünkből kiderítsük azt, hogy vajon mit váltana ki másokból a saját elképzelésünk. Vagy üzleti célcsoportunkon (korábbi vásárlóinkkal, ügyfeleinkkel) is tesztelhetjük.

Moodboard tervezés

Mielőtt nekilátnánk hangulattáblát készíteni, érdemes lenne megfogalmaznunk, hogy milyen stílust, megjelenést, kinézetet, hangulatot szeretnénk elérni.

Használjunk jelzőket, ezeket fel is írhatjuk a hangulattáblára, hogy hangsúlyozzuk magunk előtt a lehetőségeket: levegős, elegáns, szolid, felejthetetlen, ütős, hangos, sötét stb.

Könnyebb úgy betűtípust választanunk, színeket keresgélnünk, fotókat készítenünk, ha tudjuk milyen az a stílus, amit viszont szeretnénk látni a weboldalunkon.

A kevesebb, több

Az aranyközépút, vagy ahogyan a svédek mondják a lagom, vezéreljen bennünket a moodbord készítésénél.

Bőven elég 2-4 elképzelést készíteni, hogy se saját magunkat, illetve web designerként az ügyfelünket ne zavarjuk össze a túl sok lehetőséggel.

A készülő hangulattáblák inkább legyenek teljesen különbözőek, mintsem hasonlóak, miután kiderült milyen hívószavakban gondolkodhatunk: például megdöbbentő, határozott és figyelemfelkeltő.

Derítsük ki, ehhez milyen színeket párosíthatunk, például feketét, pirosat, és fehéret. Vagy cikláment és kéket, háttérnek tojásszínt.

Milyen fotókat, grafikákat használhatunk. És a fotókat hogyan hangsúlyozhtajuk, például árnyékolhatjuk, animálhatjuk, keretet adhatunk nekik.

Ha nem stílusában teljesen elütő táblákat készítünk, akkor érdemes ugyanazokban a fotókban is gondolkodni a hangulattáblákon, hogy ne zavarjuk össze az ügyfelünket a különféle fotók sugallta más és más hangulatokkal, ne a képek beolyásolják a hangulattábla kiválasztásában. Ne feledjük a kevesebb, több.

Figyeljünk arra is, hogy a hangulattábla megmutassa a weboldal későbbi lehetséges kinézetét, de ügyeljünk arra ne kapjon teljes egészében a hangulattáblával egy weboldal megjelenési tervet, mert lehet a későbbiekben nem tud majd attól elvonatkoztatni.

A moodboard, avagy a hangulattábla csak a stílust hordozza, és csak a kezdőpontja legyen a későbbi weboldal kialakításánál. Legyen egy mankó a kezdő beállításoknál: meglegyenek a színek kódjai, a betűk típusai, méretei, színei, a felhasználandó fotók, ikonok, betétek és hátterek hangulata.

    Comments are closed

    Vonzó és stílusos, személyre szabott weboldalak készítése, és más digitális megoldások
    2021-2025 Kommunikáció Neked | Polgár Ágnes újságíró-web designer